Bővebben a filmről
Ezek nem a mi emlékeink
Rendező: Aseneth Suarez Ruiz, Patrick Alexander
Egyes emlékek élénken élnek bennünk, mások homályosabban. Vannak, akik mindenre emlékezni akarnak, mások inkább felejtenének. Amikor a filmesek egy budapesti utcán családi fényképekkel teli kidobott dobozra bukkannak, elhatározzák, hogy felkutatják a képek mögött rejlő személyes történeteket. Mit válthat ki egy-egy személyes emlék? Mennyi a bennük rejlő fantázia, és mi mindent sejtetnek? A filmkészítők az emlékek és a képzelet közötti szoros összefüggés mentén mások életének elszórt nyomait felhasználva teszik fel a kérdést: kinek is az emlékei ezek?
Életünk belülről
Rendező: Misja Pekel
Több ezer órányi felvételből – többnyire a hatvanas-hetvenes évekből származó 8 mm-es filmekből – állította össze a rendező ezt a filmet, amely két lány felnőtté válását meséli el egy európai határ mentén, amely fokozatosan elszakítja őket egymástól. A valódi felvételeket fikcióval ötvöző költői hangvételű film érzékenyen mutatja be, milyen egy olyan világban felnőni, ahol egyik napról a másikra kerítések emelkednek, és korlátokat emelnek a „mi” és az „ők” közé.
These are not our memories
Director: Aseneth Suarez Ruiz, Patrick Alexander
Some of our memories are vivid, others dim, some of us want to remember it all, others try to forget. When the filmmakers find a discarded box of family photographs on a street in Budapest, they set on a quest to find the personal stories behind the images. What awakens a personal memory? And how much fantasy and projection is evoked by the images? Walking a thin line between memory and imagination, the filmmakers adopt the discarded traces of the lives of others. Whose memories are these?
The Insides of Our Lives
Director: Misja Pekel
A selection from thousands of hours of found footage – mostly 8mm material from the sixties and seventies – tells the coming-of-age story of two girls growing up along a border in Europe, as the border gradually drives them apart. Combining fiction with real footage, this poetic film sensitively portrays what it means to grow up in a world where one day fences appear, creating an ‘us’ and ‘them’.