Bővebben a filmről
A dokumentumfilm Li Yuan-Chia, a néhai művész életútját követi Kínától Tajvanon és Olaszországon át egészen az Egyesült Királyságig. Az 1970-es években maga hozta létre saját múzeumát, az L.Y.C. Múzeumot, a semmi közepén, a brit vidéken. Ő volt „a kínai ember”, ahogy a környékbeliek nevezték.
Li Yuan-Chia több mint háromszáz művészt hívott meg a világ minden tájáról, hogy kiállítsanak az L.Y.C. Múzeumban. A kiállítások olyan művészi gyakorlatot testesítettek meg, amely túllépett a fajok, nemzetiségek és társadalmi osztályok határain. Sziszifuszi küzdelmet vívott a nyugati világ kapitalizmus vezérelte művészeti piacával szemben.
A film párbeszédek formájában bontakozik ki, melyek időn és téren ívelnek át. Li öröksége naplóin, hangfelvételein, művein és barátságain keresztül válik újra élővé. Az életmű feltárása során a rendezők maguk is egy letűnt kor tanúivá lesznek, ahogy Lao-ce „Minden és Semmi” filozófiája mentén értelmezik Li alkotói útját és művészetét.
Rendezői állásfoglalás
Köszönjük, Li Yuan-Chia, Ön a legfontosabb személy a szívünkben, és mi az Ön láthatatlan barátai vagyunk. Mindannyian apró pontok vagyunk a hatalmas óceánban, mégis átlépjük az idő és tér határait, és egy szürreális kapcsolat köt össze bennünket. Nem neveznénk ezt metafizikai vagy spirituális cserének, de úgy érezzük, teljesen megváltoztattuk egymás életét.
Amikor láttuk a szavakat, amelyeket hátra hagyott, mielőtt élete megszakadt, és figyeltük, ahogy koncentráltan dolgozik, egyszerűen csak azt akarjuk mondani: hisszük, hogy megtaláltuk azt, amiről Ön úgy gondolta, elveszett. Ha az Ön sorsa az volt, hogy magányos, félreértett legyen, és élete feledésbe merüljön, és talán senki sem emlékezne mindarra, amit tett, vajon ugyanazokat a döntéseket hozná-e meg? Mi igen, mert megtaláltuk Önt. — LIAO I-ling és CHU Po-ying
RENDEZŐ
LIAO I-ling
LIAO I-ling 2003 óta producer és rendező. Munkái a hierarchia, a szegénység és a társadalmi rendszerek által befolyásolt emberek és kultúra közötti kapcsolatok tárgyalására összpontosítanak. Elbeszélésmódja filozófiai és allegorikus aurával bír.
RENDEZŐ
CHU Po-ying
A tajvani Nemzeti Művészeti Egyetem Alkalmazott Médiatudományi Intézetében végzett. Jól tudja megragadni a hipervalóság nyelvét a való életben. Rendezőként és fotósként fontosnak tartja a valóságos helyzetek racionális és éles megfigyelését, valamint a lefényképezett szereplők és a társadalmi körülmények finom láthatatlanságára való érzékenységet. Reméli, hogy ezt a láthatatlanságot narratív képekké tudja alakítani, a lefényképezett szereplők érzéseit hiperrealizmus vagy mágikus realizmus útján bemutatva.
This documentary is about the late artist Li Yuan-Chia and his journey from China, Taiwan, Italy, and to the UK. He built a museum on his own (L.Y.C. Museum) in the middle of nowhere in the British countryside in the 1970s. The local people called him the “Chinaman.”
Li Yuan-Chia invited more than 300 artists worldwide to exhibit in the L.Y.C. Museum. The exhibitions embody the art practice, which goes beyond the boundaries set by races, nationalities, and even social classes. He held the gesture as Sisyphus and was against the art market led by capitalism in western countries.
This documentary is unfolded in dialogues crossing time and space, and his legacy is justified by his diaries, recordings, works, and friendship. Directors have gradually turned to be witnesses of Li’s lost time in the process of seeking, interpreting Li’s life journey and art practice in the light of Laozi’s dialectical idea of “All and Nothing.”
Director Statement
Thank you Li Yuan-chia, you are the most important person in our heart, and we are your invisible friend. We are all a small dot in the vast ocean because we cross the barriers of space and time and we have a surreal relationship. We wouldn't say it's a metaphysical spiritual exchange, I think we completely change each other's lives.
When we saw the words you left behind before your life had vanished, and watched you concentratedly working, we just want to tell you that we believe we found what you thought you had lost. If it was your fate to be lonely, misunderstood, and for your life to fade away, and perhaps no one would ever remember all the things you did, would you still make the same choices? We would because we have found you. - LIAO I-ling and CHU Po-ying
DIRECTOR
LIAO I-ling
LIAO I-ling, a producer and director since 2003. Her works have focused on the discussions of the relations between men and culture affected by hierarchy, poverty, and social systems. Her ways of narration are with a philosophical and allegorical aura.
DIRECTOR
CHU Po-ying
Graduated from the Graduate Institute of Applied Media Studies at the National Taiwan University of Arts in Taiwan. He is good at capturing the language of hyper-reality in real life. As a director and a photographer, he thinks it is important to keep a rational and sharp observation of the situations in reality and to be sensitive to the subtle invisibility of the photographed and the social circumstances. He hopes to transform such invisibility into narrative images, presenting the feelings of the photographed characters in the ways of hyper-reality or magical realism.


