Bővebben a filmről
Karrierje csúcsán, koreográfusként Bulareyaung elveszettnek érezte magát. Visszatért Taitungba, hogy fiatal, őslakos előadókkal dolgozzon együtt. Ezek a többnyire képzetlen táncosok saját szülőföldjükön követik álmaikat, és szabad szellemű személyiségük Bulareyaungot önnön fiatalságára emlékezteti. A táncosok közt Bulareyaung családra lel. Ez, a közösséghez való újrakapcsolódás és a közös tánc, segít visszatalálni önmagához – ahhoz a gyerekhez, aki benne él.
Rendezői állásfoglalás
A film forgatása 2016-ban kezdődött, ezzel kezdetét vette Bulareyaung és táncosai élete Taitungban. Három éven keresztül dokumentáltuk a társulat korai időszakának jelentős munkáit, de a kreatív irányítás és a finanszírozás hiánya miatt szüneteltetnünk kellett a forgatási projektet. 2020-ban, az alapítás ötödik évfordulóján újra meglátogattam a társulatot, és ezzel nemcsak közös életük lenyomait láttam műveiken keresztül, hanem Bulareyaung alkotói magányának is tanúja voltam. Ez a magány abból a szomorúsággal vegyes fájdalomból fakad, hogy fiatalon elhagyta faluját, és a tánctársulaton keresztül ismét megtalálta az őslakos közösséghez való tartozás érzését. Kortárs tánctársulatról szóló dokumentumfilmemben úgy döntöttem, hogy lemondok a táncesztétikáról és a koreográfus életrajzáról szóló beszélgetésekről, ehelyett az emberi létre összpontosítok. Célom az volt, hogy megörökítsem az alkotó életének egy lényeges pillanatát egy zavaros időszakban.
RENDEZŐ
WANG Cheng Yi
Alkalmazott média szakon végzett a Tajvani Nemzeti Művészeti Egyetemen. A "Please Insert Coins" és a "The Good Days" című rövidfilmjeit a Tajpeji Filmfesztivál Témadíjára és az Aranyaratás-díjra jelölték. Az utóbbi években dokumentumfilmes operatőri munkákra összpontosít. A Dancing Home az első egészestés rendezése.
At the peak of his career as a choreographer, Bulareyaung felt lost. He returned to Taitung to work with young Indigenous performers. These mostly untrained dancers are pursuing their dreams in their homeland, and their free-spirited personalities remind him of his youth. Surrounded by dancers who feel like family, Bulareyaung gradually realizes that reconnecting with his Indigenous community through dance rekindles the child within him.
Director Statement
This film began shooting in 2016, marking the start of Bulareyaung and his dancers' life in Taitung. Over three years, we documented the significant works of the dance company's early days, but due to a lack of creative direction and funding, we had to pause the filming project. In 2020, on the fifth anniversary of the company's founding, I revisited the company and, in doing so, not only saw traces of their shared life through their works but also witnessed Bulareyaung's solitude as a creator. This solitude stems from the regret of leaving his village at a young age, and through the dance company, he found a sense of belonging to the Indigenous community once again. As a documentary about a contemporary dance company, I chose to forgot discussions of dance aesthetics and the choreographer's biography, focusing instead on the human condition. I aimed to capture an essential moment in the creator's life during a period of confusion."
DIRECTOR
WANG Cheng Yi
Graduated from the Applied Media Arts at National Taiwan University of Arts. Short films "Please Insert Coins" and "The Good Days" were nominated for the Taipei Film Festival's Theme Award and Golden Harvest Award. Focusing on documentary cinematography work in recent years, and Dancing Home is the first feature-length documentary as a director.


