Bővebben a filmről
Az 1812-es év (rendező: Reisenbüchler Sándor), 1973, 11’
Amikor én még kis srác voltam (rendező: Reisenbüchler Sándor), 1969, 4’
Békéltető expedíció a Mars bolygóra (rendező: Reisenbüchler Sándor), 1983, 11’
Boldog világvége (rendező: Reisenbüchler Sándor), 1999, 4’
Ecotópia (rendező: Reisenbüchler Sándor), 1995, 6’
Gépmadár-avatás (rendező: Reisenbüchler Sándor), 1981, 4’
Isten veled kis sziget (rendező: Reisenbüchler Sándor), 1987, 11’
A Nap és a Hold elrablása (rendező: Reisenbüchler Sándor), 1968, 11’
Zöld intelmek minden napra (rendező: Reisenbüchler Sándor), 1992, 5’
Reisenbüchler Sándort gyakorta nevezik a magyar filmművészet „legmagányosabb alkotójának”, az animáció „remetéjének”. Egyszemélyes, markánsan szerzői munkamódszerére jellemző volt, hogy az animációs filmek gyártásában hagyományosan használt képes forgatókönyv helyett szabadversszerűen fogalmazta meg filmterveit. Hagyományos eszköztárával szakító, víziószerű kollázsfilmjeiben a mesei Jó és a Gonosz egyetemes küzdelmét mutatta meg, a filmek központi kérdése a civilizációnak a kultúráért, a környezetéért, a természetért vállalt felelőssége.
1965 és 2002 között, szűk negyvenéves alkotói pályája alatt mindössze 16 filmet készített, amelyek teljeskörű, 4K felbontású digitális restaurálása a Nemzeti Filmintézet Filmarchívum és a Filmlabor együttműködésében 2020 során valósult meg.